Reklamační řád
(dále jen „reklamační řád“)
- I.
Základní ustanovení- Tento reklamační řád obchodní společnosti Makáček s.r.o., IČ: 19729685, se sídlem Jánského 83, 790 81 Česká Ves, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 93711, (dále jen „prodávající“) upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“) vyplývající ze záruky za jakost dodaného zboží.
- Tento reklamační řád platí pro objednávání zboží ze sortimentu uvedeného i neuvedeného na webových stránkách (dále jen „zboží“) prostřednictvím rozhraní webové stránky, uživatelského účtu telefonické objednávky, objednávky zaslané e-mailem, faxem nebo provedené osobně na kterékoliv provozovně prodávajícího a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího a jsou v aktuálním znění nedílnou součástí kupní smlouvy.
- Spotřebitelem je každý člověk, který uzavírá kupní smlouvu nebo s prodávajícím jinak jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání, (dále jen „spotřebitel“).
- Provozovnou se rozumí prodejní místa prodávajícího uvedená na webové stránce (dále jen „provozovna“).
- Znění reklamačního řádu může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění reklamačního řádu.
- II.
Záruka za jakost- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady, tedy je v souladu s kupní smlouvou a má jakost a užitné vlastnosti prodávajícím, výrobcem nebo dodavatelem prodávajícího popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy deklarované, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro zboží takového druhu obvyklé. Prodávající dále odpovídá kupujícímu za to, že zboží prodávané prodávajícím při převzetí kupujícím odpovídá požadavkům právních předpisů, je v požadovaném množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který pro použití zboží uvádí nebo pro který se zboží obvykle používá.
- Prodávající poskytuje kupujícímu spotřebiteli záruku za jakost zboží vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající poskytuje kupujícímu odlišnému od spotřebitele záruku za jakost zboží v délce 6 měsíců ode dne uzavření kupní smlouvy, není-li uvedeno u zboží na webových stránkách jinak nebo není-li dohodnuto jinak.
- V případech uzavření kupní smlouvy distančním způsobem nezakládá práva kupujícího ze záruky za jakost uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu. To neplatí, je-li fotografie obalu zboží zobrazována u zboží na webových stránkách.
- V případě, že kupní smlouva, záruční list, reklama či obal zboží určují rozdílné délky záruční doby, platí doba z nich nejdelší.
- U zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vadného plnění nevztahují na vady, pro které byla nižší kupní cena ujednána, u použitého zboží na vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím.
- Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného prodlení, jakmile se vada na zboží vyskytla, a to v průběhu lhůty k uplatnění práv z vadného plnění, resp. záruční doby.
- Do lhůty k uplatnění práv z vadného plnění se nezapočítává doba od uplatnění oprávněné reklamace do jejího vyřízení.
- Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající z práv z vadného plnění, resp. z dobrovolně poskytnuté záruky za jakost, jen na zboží, které má vady a bylo zakoupené u prodávajícího.
- III.
Reklamace- Kupující uplatňuje reklamaci v sídle prodávajícího.
- Pro řádné posouzení vady a vyřízení reklamace u reklamovaného zboží je kupující, který není spotřebitelem, při reklamaci povinen:
- doložit vadné zboží,
- prokázat, kdy zboží zakoupil u prodávajícího, například předložením dokladu o zaplacení zboží, účtenky nebo záručního listu či jiným prokazatelným způsobem,
- předat prodávajícímu funkční kontakt na svou osobu nebo na osobu, která kupujícího zastupuje (telefonní spojení nebo e-mail). Prodávající je oprávněn použít tento kontakt za účelem komunikace s kupujícím o průběhu a vyřízení reklamace, a
- u zboží, které je označeno výrobním číslem uvést toto číslo do reklamačního protokolu.
- Osoba vyřizující reklamace, tj. pověřený pracovník prodávajícího (především reklamační technik), je povinen kupujícímu potvrdit v písemné formě, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- Kupující právo, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, na bezplatné odstranění vady; pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy.
- Není-li kupující spotřebitelem, platí, že vyžaduje-li to povaha a vlastnosti zakoupeného výrobku, je povinnost reklamujícího předložit doklad o odborné montáži. V určitých případech u specifických elektronických dílů bude prodávající vyžadovat k reklamaci doložit výpis z diagnostiky, případně fotodokumentaci, a to vždy s ohledem na danou reklamaci.
- Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit a kupujícímu bude za těchto okolností vyplacena původní kupní cena v hotovosti v místě reklamace nebo bezhotovostně na jím označený bankovní účet.
- Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže. Vyřídí-li se reklamace zboží poskytnutím slevy, bude peněžní rozdíl mezi kupní cenou a částkou po slevě ve výši hodnoty slevy vyplacen kupujícímu v místě uplatnění reklamace v hotovosti, pokud se kupující s prodávajícím nedohodne jinak.
- Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout (rozhodnutím se rozumí způsob řešení reklamace) ihned, bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená, podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamace, je-li kupujícím spotřebitel, včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající nedohodne s kupujícím na delší lhůtě.
- Není-li kupující spotřebitel, zavazuje se prodávající reklamaci řešit v přiměřené lhůtě s ohledem na odborné posouzení zboží dodavatelem nebo výrobcem.
- Prodávající může reklamaci posoudit:
- přímo v sídle prodávajícího,
- předáním dodavateli nebo výrobci na posouzení,
- předáním záručnímu servisu na posouzení, případně opravit.
- Prodávající zamítne reklamaci:
- má-li reklamované zboží vadu, za kterou prodávající podle zákona nebo kupní smlouvy, či obchodních podmínek neodpovídá;
- v případě, že reklamace nebyla uplatněna ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění, resp. záruční době;
- v případě, že je reklamováno běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním, vada vznikla neodbornou instalací, zacházením nebo obsluhou v rozporu s návodem nebo účelem, pro který se zboží obvykle používá;
- nebyla-li reklamace řádně uplatněna;
- zboží bylo zcela nebo zčásti spotřebováno.
- Přílohou tohoto reklamačního řádu je vzor reklamačního protokolu (je uveřejněn na webových stránkách).
- IV.
Závěrečná ustanovení- Kontaktní údaje prodávajícího:
- adresa pro doručování: Makáček s.r.o., IČ: 19729685, se sídlem Jánského 83, 790 81 Česká Ves,
- e-mail: info@makacek.cz,
- telefon: +420 733 747 413.
- Tento reklamační řád nabývají platnosti a účinnosti dnem 24. října 2024
- Kontaktní údaje prodávajícího:
***
V Jeseníku dne 11. listopadu 2024 | |
…………………………………… |
Přílohy:
1) Reklamační protokol
Příloha reklamačního řádu č. 1
vzorový reklamační protokol
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete reklamovat zakoupené zboží)
Makáček s.r.o.
Jánského 83
790 81 ČESKÁ VES
reklamační protokol
Jméno a příjmení nebo název kupujícího:
Datum narození, případně IČ:
Bydliště nebo sídlo:
Telefon a e-mail:
Níže uvedeného dne byla kupujícím uplatněna u prodávajícího reklamace tohoto zboží:
Kupující při reklamaci předložil následující dokumenty k reklamovanému zboží:
Kupující reklamuje tyto vady:
Předmět reklamace byl při předání prodávajícímu zkontrolován a prodávající uvádí, že (kromě výše uvedené reklamované vady/reklamovaných vad je zboží bez zjevných vad/má následující zjevné vady:
Kupující požaduje vyřízení reklamace opravou/výměnou/vrácením kupní ceny/slevou z ceny.
V …………………….. dne …………………………
…………………………………… | …………………………………… |