Reklamační řád

(dále jen „reklamační řád)

  1. I.
    Základní ustanovení
    1. Tento reklamační řád obchodní společnosti Makáček s.r.o., IČ: 19729685, se sídlem Jánského 83, 790 81 Česká Ves, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 93711, (dále jen „prodávající“) upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“) vyplývající ze záruky za jakost dodaného zboží.
    2. Tento reklamační řád platí pro objednávání zboží ze sortimentu uvedeného i neuvedeného na webových stránkách (dále jen „zboží“) prostřednictvím rozhraní webové stránky, uživatelského účtu telefonické objednávky, objednávky zaslané e-mailem, faxem nebo provedené osobně na kterékoliv provozovně prodávajícího a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího a jsou v aktuálním znění nedílnou součástí kupní smlouvy.
    3. Spotřebitelem je každý člověk, který uzavírá kupní smlouvu nebo s prodávajícím jinak jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání, (dále jen „spotřebitel).
    4. Provozovnou se rozumí prodejní místa prodávajícího uvedená na webové stránce (dále jen „provozovna).
    5. Znění reklamačního řádu může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění reklamačního řádu.
  2. II.
    Záruka za jakost
    1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady, tedy je v souladu s kupní smlouvou a má jakost a užitné vlastnosti prodávajícím, výrobcem nebo dodavatelem prodávajícího popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy deklarované, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro zboží takového druhu obvyklé. Prodávající dále odpovídá kupujícímu za to, že zboží prodávané prodávajícím při převzetí kupujícím odpovídá požadavkům právních předpisů, je v požadovaném množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který pro použití zboží uvádí nebo pro který se zboží obvykle používá.
    2. Prodávající poskytuje kupujícímu spotřebiteli záruku za jakost zboží vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
    3. Prodávající poskytuje kupujícímu odlišnému od spotřebitele záruku za jakost zboží v délce 6 měsíců ode dne uzavření kupní smlouvy, není-li uvedeno u zboží na webových stránkách jinak nebo není-li dohodnuto jinak.
    4. V případech uzavření kupní smlouvy distančním způsobem nezakládá práva kupujícího ze záruky za jakost uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu. To neplatí, je-li fotografie obalu zboží zobrazována u zboží na webových stránkách.
    5. V případě, že kupní smlouva, záruční list, reklama či obal zboží určují rozdílné délky záruční doby, platí doba z nich nejdelší.
    6. U zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vadného plnění nevztahují na vady, pro které byla nižší kupní cena ujednána, u použitého zboží na vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím.
    7. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného prodlení, jakmile se vada na zboží vyskytla, a to v průběhu lhůty k uplatnění práv z vadného plnění, resp. záruční doby.
    8. Do lhůty k uplatnění práv z vadného plnění se nezapočítává doba od uplatnění oprávněné reklamace do jejího vyřízení.
    9. Kupující má právo uplatnit své právo vyplývající z práv z vadného plnění, resp. z dobrovolně poskytnuté záruky za jakost, jen na zboží, které má vady a bylo zakoupené u prodávajícího.
  3. III.
    Reklamace
    1. Kupující uplatňuje reklamaci v sídle prodávajícího.
    2. Pro řádné posouzení vady a vyřízení reklamace u reklamovaného zboží je kupující, který není spotřebitelem, při reklamaci povinen:
      1. doložit vadné zboží,
      2. prokázat, kdy zboží zakoupil u prodávajícího, například předložením dokladu o zaplacení zboží, účtenky nebo záručního listu či jiným prokazatelným způsobem,
      3. předat prodávajícímu funkční kontakt na svou osobu nebo na osobu, která kupujícího zastupuje (telefonní spojení nebo e-mail). Prodávající je oprávněn použít tento kontakt za účelem komunikace s kupujícím o průběhu a vyřízení reklamace, a
      4. u zboží, které je označeno výrobním číslem uvést toto číslo do reklamačního protokolu.
    3. Osoba vyřizující reklamace, tj. pověřený pracovník prodávajícího (především reklamační technik), je povinen kupujícímu potvrdit v písemné formě, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
    4. Kupující právo, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, na bezplatné odstranění vady; pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy.
    5. Není-li kupující spotřebitelem, platí, že vyžaduje-li to povaha a vlastnosti zakoupeného výrobku, je povinnost reklamujícího předložit doklad o odborné montáži. V určitých případech u specifických elektronických dílů bude prodávající vyžadovat k reklamaci doložit výpis z diagnostiky, případně fotodokumentaci, a to vždy s ohledem na danou reklamaci.
    6. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit a kupujícímu bude za těchto okolností vyplacena původní kupní cena v hotovosti v místě reklamace nebo bezhotovostně na jím označený bankovní účet.
    7. Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže. Vyřídí-li se reklamace zboží poskytnutím slevy, bude peněžní rozdíl mezi kupní cenou a částkou po slevě ve výši hodnoty slevy vyplacen kupujícímu v místě uplatnění reklamace v hotovosti, pokud se kupující s prodávajícím nedohodne jinak.
    8. Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout (rozhodnutím se rozumí způsob řešení reklamace) ihned, bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená, podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
    9. Reklamace, je-li kupujícím spotřebitel, včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající nedohodne s kupujícím na delší lhůtě.
    10. Není-li kupující spotřebitel, zavazuje se prodávající reklamaci řešit v přiměřené lhůtě s ohledem na odborné posouzení zboží dodavatelem nebo výrobcem.
    11. Prodávající může reklamaci posoudit:
      1. přímo v sídle prodávajícího,
      2. předáním dodavateli nebo výrobci na posouzení,
      3. předáním záručnímu servisu na posouzení, případně opravit.
    12. Prodávající zamítne reklamaci:
      1. má-li reklamované zboží vadu, za kterou prodávající podle zákona nebo kupní smlouvy, či obchodních podmínek neodpovídá;
      2. v případě, že reklamace nebyla uplatněna ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění, resp. záruční době;
      3. v případě, že je reklamováno běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním, vada vznikla neodbornou instalací, zacházením nebo obsluhou v rozporu s návodem nebo účelem, pro který se zboží obvykle používá;
      4. nebyla-li reklamace řádně uplatněna;
      5. zboží bylo zcela nebo zčásti spotřebováno.
    13. Přílohou tohoto reklamačního řádu je vzor reklamačního protokolu (je uveřejněn na webových stránkách).
  4. IV.
    Závěrečná ustanovení
    1. Kontaktní údaje prodávajícího:
      1. adresa pro doručování: Makáček s.r.o., IČ: 19729685, se sídlem Jánského 83, 790 81 Česká Ves,
      2. e-mail: info@makacek.cz,
      3. telefon: +420 733 747 413.
    2. Tento reklamační řád nabývají platnosti a účinnosti dnem 24. října 2024

***

 

V Jeseníku dne 11. listopadu 2024

 

……………………………………
Makáček s.r.o.
zast. Mgr. Anetou Kratochvílovou, jednatelem

Přílohy:

1) Reklamační protokol

Příloha reklamačního řádu č. 1

vzorový reklamační protokol

(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete reklamovat zakoupené zboží)

Makáček s.r.o.
Jánského 83
790 81 ČESKÁ VES

reklamační protokol

Jméno a příjmení nebo název kupujícího:

Datum narození, případně IČ:

Bydliště nebo sídlo:

Telefon a e-mail:

Níže uvedeného dne byla kupujícím uplatněna u prodávajícího reklamace tohoto zboží:

Kupující při reklamaci předložil následující dokumenty k reklamovanému zboží:

Kupující reklamuje tyto vady:

Předmět reklamace byl při předání prodávajícímu zkontrolován a prodávající uvádí, že (kromě výše uvedené reklamované vady/reklamovaných vad je zboží bez zjevných vad/má následující zjevné vady:

Kupující požaduje vyřízení reklamace opravou/výměnou/vrácením kupní ceny/slevou z ceny.

V …………………….. dne …………………………

……………………………………
Makáček s.r.o.
(prodávající)

……………………………………
……………………………………
(kupující)